ΧΟΥΣΤΟΥΛΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ - ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ
- Δευτέρα πρωί
- Δευτέρα απόγευμα
- Τρίτη πρωί
- Τρίτη απόγευμα
- Τετάρτη πρωί
- Τετάρτη απόγευμα
- Πέμπτη πρωί
- Πέμπτη απόγευμα
- Παρασκευή πρωί
- Παρασκευή απόγευμα
Ρόλος του παιδοψυχίατρου
Η Παιδοψυχιατρική, είναι η ειδικότητα της ιατρικής που ασχολείται με τα παιδιά «στην ανάπτυξη», σε ηλικία από 0 έως 18, κατά τη διάρκεια της οποίας παρουσιάζουν διαταραχές άγχους, ύπνου, διάθεσης, διαταραχές στη συμπεριφορά, διαταραχές πρόσληψης τροφής (ανορεξία, βουλιμία κλπ), προβλήματα εγκόπρισης και ενούρησης, διαταραχές στη μάθηση-μαθησιακές δυσκολίες, διαταραχές του λόγου, γνωστικές δυσκολίες, υπερκινητικότητα και διάσπαση της προσοχής, εξαρτήσεις, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές- αυτισμό, καθώς επίσης και ψυχώσεις της παιδικής και εφηβικής ηλικίας.
Ο Παιδοψυχίατρος μπορεί να βοηθήσει τους γονείς να ξεκαθαρίσουν αμφιβολίες σε σχέση με το «φυσιολογικό» ή όχι κάποιας κατάστασης που αφορά το παιδί τους και βοηθά την οικογένεια συμβουλευτικά σε θέματα ανατροφής με σκοπό την καλλιέργεια ενός καλού οικογενειακού κλίματος. Επίσης μπορεί να παρεμβαίνει συμβουλευτικά σε θέματα που αφορούν το σχολικό περιβάλλον.
Η λέξη Παιδοψυχίατρος, δεν θα πρέπει να τρομάζει τους γονείς. Η αξιολόγηση ενός παιδιού από Παιδοψυχίατρο είναι πολύ σημαντική για τον έγκαιρο εντοπισμό κάποιων συμπτωμάτων και την άμεση θεραπευτική αντιμετώπιση τους.
Ο Παιδοψυχίατρος εργάζεται σε συνεργασία με άλλους ειδικούς ( Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Ειδικούς Παιδαγωγούς, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Επισκέπτες Υγείας), με σκοπό την σφαιρική αξιολόγηση και τον σωστό θεραπευτικό σχεδιασμό.
Η ψυχική υγεία στα παιδιά και στους εφήβους όπως και στους ενήλικες δεν νοείται απλά ως απουσία ψυχικής διαταραχής ή συμπτωμάτων. Είναι κάτι ευρύτερο. Είναι η διασφάλιση της εσωτερικής ισορροπίας και της συναισθηματικής σταθερότητας, που δίνουν τη δυνατότητα στο άτομο για ευχαρίστηση στη ζωή, για ικανοποίηση από τις σχέσεις του, για δημιουργικότητα και συνεχή εξέλιξη.
Ο Παιδοψυχίατρος είναι ο γιατρός που μόνος, ή σε συνεργασία με άλλους ειδικούς φροντίζει για την προαγωγή της ψυχικής υγείας των παιδιών, των εφήβων και των οικογενειών τους σε όλα τα επίπεδα: πρόληψη, διάγνωση, θεραπεία και αποκατάσταση.
Από τον Παιδοψυχίατρο αντιμετωπίζονται :
Παιδιά με
- Μαθησιακές δυσκολίες
- Διάσπαση της προσοχής και υπερκινητικότητα
- Διαταραχές στη συμπεριφορά, εναντιωματική και επιθετική συμπεριφορά
- Σχολική άρνηση
- Άγχος και φοβίες
- Κατάθλιψη
- Διαταραχές στην ανάπτυξη, όπως αυτισμός, νοητική καθυστέρηση κλπ
- Παραμέληση και κακοποίηση
- Ενούρηση/ Εγκόπριση
- Ψυχολογικά προβλήματα που είναι αποτέλεσμα χρόνιας σωματικής ασθένειας
Έφηβοι με
- Προβλήματα ταυτότητας
- Προβλήματα στις σχέσεις τους με τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τους συνομηλίκους τους
- Δυσκολίες στις σχέσεις με το άλλο φύλο
- Διαταραχές πρόσληψης τροφής (Ανορεξία, Βουλιμία, Παχυσαρκία κλπ)
- Έλλειψη ενδιαφέροντος για το σχολείο
- Παραπτωματικότητα
- Χρήση ουσιών ( αλκοόλ, ναρκωτικά )
- Εξάρτηση στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και στο ίντερνετ
- Κατάθλιψη
- Ψυχώσεις
Γονείς και οικογένειες με
- Δυσαρμονία μεταξύ των συζύγων
- Διαζύγιο
- Υιοθεσία
- Πένθος
- Δυσκολίες στο χειρισμό νέων καταστάσεων (μετανάστευση, ανεργία, έλευση νέου μέλους ή νέου παιδιού στην οικογένεια, έναρξη σχολείου κλπ)
Η παιδοψυχιατρική αξιολόγηση ξεκινά με την λήψη του ψυχιατρικού ιστορικού ,παίρνοντας συνέντευξη από τους γονείς ή τους φροντιστές του παιδιού. Η αξιολόγηση περιλαμβάνει λεπτομερή διερεύνηση των τρεχόντων ανησυχιών σχετικά με συναισθηματικά προβλήματα ή προβλήματα συμπεριφοράς του παιδιού, τη σωματική υγεία και ανάπτυξη του παιδιού, την ιστορία της γονικής μέριμνας (συμπεριλαμβανομένης της πιθανής κακοποίησης και παραμέλησης),τις οικογενειακές σχέσεις και την ιστορία της γονικής ψυχικής ασθένειας. Θεωρείται σκόπιμο να λαμβάνονται πληροφορίες από πολλαπλές πηγές (για παράδειγμα τους δύο γονείς, ή τον ένα γονιό και έναν παππού ή/και γιαγιά). Συμπληρωματικές πληροφορίες συνήθως λαμβάνονται από το σχολείο του παιδιού ,σε σχέση με την ακαδημαϊκή επίδοση, τις σχέσεις με τους συνομηλίκους, και τη συμπεριφορά του στο σχολικό περιβάλλον.
Στη συνέχεια γίνεται η εξέταση του παιδιού ή του εφήβου που αποτελείται από μια προσεκτική παρατήρηση της συμπεριφοράς και από τις υποκειμενικές εμπειρίες του νεαρού ατόμου. Η αξιολόγηση περιλαμβάνει επίσης την παρατήρηση των αλληλεπιδράσεων μέσα στην οικογένεια, και ιδίως τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ του παιδιού και των γονέων του.
Η αξιολόγηση μπορεί να συμπληρώνεται με τη χρήση κλιμάκων αξιολόγησης όπως την Achenbach , την κλίμακα Connors, κλίμακες που χρησιμοποιούνται για τη διάγνωση της ΔΕΠΥ, κλίμακες που χρησιμοποιούνται για την διάγνωση του αυτισμού κλπ .Πιο εξειδικευμένα ψυχομετρικά τεστ μπορούν να διενεργούνται από έναν ψυχολόγο, για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας τον Wechsler Intelligence Scale (WISC-III) για παιδιά, για την ανίχνευση διανοητικής αναπηρίας ή άλλα γνωστικά προβλήματα που μπορεί να συμβάλλουν στις δυσκολίες του παιδιού.
Η Θεραπεία περιλαμβάνει, ατομική υποστηρικτική ψυχοθεραπεία, γνωστική- συμπεριφοριστική θεραπεία, θεραπεία οικογένειας, συμβουλευτική γονέων, εκπαίδευση γονέων, ομαδική θεραπεία γονέων, ομαδική θεραπεία παιδιών και εφήβων, φαρμακοθεραπεία, παρεμβάσεις στο σχολικό περιβάλλον κλπ.
Ανάλογα με το είδος του προβλήματος επιλέγεται η σωστή θεραπευτική παρέμβαση.
Δημοφιλή Άρθρα
Συνέδρια
Πρώτες βοήθειες Επιλογές
Κακώσεις Αρθρώσεων - ...
Κακώσεις Αρθρώσεων Οι αρθρώσεις σχηματίζονται από την ένωση ...
ΕΚΑΒ – ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΠΡΩΤΩΝ ...
Το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας βρίσκεται στην ευχάριστη θέση ...
Δόντια: Πρώτες βοήθειες ...
Η στοματική κοιλότητα καλύπτει μόλις το 1% του ανθρώπινου ...
Πρώτες Βοήθειες για ...
Γενικά για τις αιμορραγίες Αιμορραγία είναι η διαφυγή αίματος ...